افراد بیشتر و بیشتر وقت خود را صرف دستگاه های تلفن همراه خود می کنند و از طرق مختلف با وب ارتباط برقرار می کنند. اما حتی وقتی از تلفن یا رایانه لوحی خود مانند رایانه رومیزی استفاده می کنید ، تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد، از جمله نحوه کار موتورهای جستجو.

برای دسترسی به افراد در همه دستگاه ها، می توانید نه تنها برای موتورهای جستجو روی دسک تاپ ، بلکه برای موبایل نیز بهینه شوید. بر خلاف دسک تاپ، بهینه سازی موتور جستجوی موبایل (SEO) تحت تأثیر موقعیت کاربر ، اندازه صفحه نمایش ، سیستم عامل دستگاه و موارد دیگر است. درک این تفاوت ها باعث می شود بتوانید رتبه بندی خود را در بین دستگاه ها بهبود بخشید و تجارت خود را توسعه دهید. سئو موبایل یکی از ترندهای سئو در سال 2020 است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

چرا سئو موبایل متفاوت است؟


بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه به بسیاری از همان بهترین روشهای سئو دسک تاپ نیاز دارد. اما نتایج جستجوی موبایل بسیار متغیرتر از جستجوهای دسک تاپ است ، زیرا تحت تأثیر مجموعه دیگری از عوامل است.

مواردی مانند سازماندهی صفحه ، مکان کاربر ، سیستم عامل ، اندازه صفحه و موارد دیگر بر آنچه محتوای دارای رتبه برتر است تأثیر می گذارد. تعامل این متغیرها به این معنی است که فرایندهای خزنده ، ایندکس سازی و رتبه بندی موتور جستجو بین دستگاه ها متفاوت است. سئو موبایل چارچوبی برای موفقیت در هر دستگاهی فراهم می کند. اما اول ، مهم است که بدانیم چه چیزی بین دسک تاپ و تلفن همراه متفاوت است و این تفاوت ها چگونه بر نتایج جستجو تأثیر می گذارند.

سئو موبایل

اینجا جایی است که آنها اختلاف می گیرند:

صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)

آنچه بیشترین تفاوت را بین سئو دسک تاپ و موبایل دارد ، طرح بندی SERP است. از آنجا که تلفن های همراه کوچکتر از صفحه های دسک تاپ هستند ، Google فضای کافی برای 2 ستون را ندارد. این بدان معنی است که هر چیزی در سمت راست یک نتیجه جستجوی دسک تاپ در بالا یا پایین نتایج جستجوی ارگانیک قرار می گیرد و نتایج کمتری در صفحه اول نشان داده می شود.

این امر به ویژه برای لیست های پرداخت شده (نتایج پرداخت به ازای هر کلیک) صدق می کند. همچنین ، پانل نمودار دانش در بالای SERP های تلفن همراه نشان داده می شود . این مجموعه محتوایی است که به یک پرسش وب با اطلاعات خلاصه پاسخ می دهد، بنابراین لازم نیست روی هر پیوندی کلیک کنید. به طور مشابه ، مکان های برجسته ، کارهایی که باید انجام دهیم و نتایج Google برای کسب و کار من در بالای SERP های تلفن همراه قرار دارند. این محتوای جذاب و بسیار تعاملی نتایج جستجو را به سمت پایین صفحه سوق می دهد. با این حال در دسک تاپ ، از سمت راست نتایج است.

محل

اکثر تلفن های همراه مدرن دارای یک سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) هستند که داده های مکانی دقیق تری نسبت به رایانه های رومیزی ثابت به موتورهای جستجو ارائه می دهد. حتی اگر دستگاهی GPS نداشته باشد ، تلفن های همراه روش های دیگری برای دادن اطلاعات مکانی به موتورهای جستجو دارند که بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد. این یکی از دلایل اصلی است که نتایج جستجوی موبایل بسیار متغیرتر از نتایج جستجوی دسک تاپ است.

اگر در بانکوک جستجو کنید ، نتایج به احتمال زیاد متفاوت از جستجو در شهر نیویورک خواهد بود. با این حال ، اگر به سیستم حساب Google در هر دو وارد شوید ، جستجوهای دسک تاپ نیز تحت تأثیر موقعیت فیزیکی تلفن همراه شما قرار می گیرد. برخی بر این باورند که وزن دهی اطلاعات مکان در جستجوهای تلفن همراه بیشتر است، به این معنی که تأثیر بیشتری بر نتایج دارد. به عنوان مثال، ممکن است هنگام جستجوی یک رستوران در تلفن خود بیشتر از یک میز کار نتیجه نقشه بگیرید. اما همچنین می تواند تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک را تغییر دهد ، زیرا بستر تبلیغاتی Google AdSense، به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تبلیغات را بر اساس کد پستی یا کدپستی هدفمند کنند. با استفاده از ابزار MobileMoxiersquo;s SERPerator می توانید تأثیر مکان را در رتبه بندی جستجوی خود آزمایش کنید.

سیستم عامل تلفن

نتایج جستجوی موبایل نیز تحت تأثیر سیستم عامل های تلفن قرار می گیرد. این امر به ویژه اگر Google فکر کند که ممکن است پرسش هدف برنامه محور داشته باشد ، بسیار درست است. در این حالت ، موتورهای جستجو بیشتر نشان می دهند یک بسته برنامه - شبکه های رنگارنگ آی های برنامه که مستقیماً به یک برنامه در فروشگاه برنامه پیوند دارند. کلمات کلیدی مانند "اجرای ردیاب" ، "بازی سرگرم کننده" یا "ویرایشگر تصویر" تمایل به رتبه بندی برنامه ها دارند ، زیرا این کلمات کلیدی با برنامه هایی مرتبط هستند که افراد اغلب از آنها استفاده می کنند و بارگیری می کنند. Google فقط بسته های برنامه را با برنامه هایی که روی سیستم عامل تلفن شما کار می کنند ، به طور کلی iOS یا Android نشان می دهد. از آنجا که اکثر برنامه ها روی دسک تاپ کار نمی کنند ، بسته های برنامه معمولاً در نتایج دسک تاپ نمایش داده نمی شوند.


اندازه صفحه نمایش

Google نتایج جستجو را متناسب با دستگاهی که برای جستجو استفاده می کنید ، متناسب می کند. این تاثیری بر تعداد نتایج قابل مشاهده در صفحه دارد. هنگامی که قرص ها به بازار هجوم آوردند ، تغییرات بیشتری را به طرح های SERP اضافه کردند.عوامل دیگرسرانجام ، Google قابلیت جستجوی جدیدی دارد و برخی از آنها مخصوص موبایل هستند. به عنوان مثال ، Google اکنون جستجو از طریق واقعیت افزوده (AR) را ارائه می دهد. این فناوری به Google اجازه می دهد تا نتایج جستجو را در مورد آنچه در قاب دوربین در دستگاه تلفن همراه شما پیدا می کند ، ارائه دهد. بگذارید بگوییم شما یک سگ طلایی بازیابی دارید - اگر بخواهید دوربین دستگاه تلفن همراه خود را با سگ خود در قاب باز کنید ، Google نژاد سگ و نتایج جستجوی سطح را در مورد آن شناسایی می کند. کارشناسان سئو موبایل پیش بینی می کنند که قابلیت جستجو در دستگاه ها همچنان تعاملی تر خواهد بود.

سئو موبایل چیست و چه تفاوتی با سئو دارد؟

بازاریابی موبایل چیست؟

، ,های ,نتایج ,جستجو ,تلفن ,دسک ,دسک تاپ ,تلفن همراه ,است که ,می کنند ,نتایج جستجوی ,نتایج جستجوی موبایل ,نتایج جستجو تأثیر ,جستجوی موبایل بسیار ,موبایل بسیار متغیرتر

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی بلاگ ایرانی paypardakht Tisha's style دانلود کتاب پی دی اف Betty's game تکنولوژی های روز دنیای موبایل آسیاب جدیدترین پسوردهای نود32 تعمير مانيتور
دزدگ